Friday, February 27, 2009

JELING BUKU


Apakah Wahabi? Apakah Salafi? Apakah Kaum Tua? Apakah Kaum Tua? Apakah Khalaf?

Sebuah polemik Agama,ikuti sejarahnya di nusantara dan ikuti teguran suci & jujur terhadap Mufti Johor oleh pujangga Islam,HAMKA.

Buku ini amat sesuai di baca ketika sesetengah umat sedang bangun dan ingin kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya mereka ditomah ,dituduh dan juga difitnah.

Apa Kaum Tua? Apa Kaum Muda? Islam sahaja!

2 comments:

Anonymous said...

kadang2 orang2 tua sekarang telah dimomokkan oleh pihak tertentu wahabi ini sesat dan macam-macam tuduhan,seperti tolak amalan sunat.sehingga mereka terus dimomokkan asri itu wahabi,rasul dahri itu wahabi,jadi bila kita jelaskan atau bawa rencana yang di tulis oleh kedua-dua tokoh berkenaan dgn pantas mereka terus menolak untuk membaca sebab dalam kepala meraka sudah dimomokkan asri wahabi,rasul dahari wahabi dan wahabi sesat dan wahabi itu dan ini.

ada pon sesetengah orang tua2 dahulu amat menyanjungi HAMKA dan pendeta za'ba.jika kita kata ini artikel dr asri ,mereka kata asri ni sape?tapi bila kita katakan ini HAMKA yang kata mereka diam dan mula terfikir,takkan HAMKA silap..ini kerana orang2 tua dahulu tidak memandang APA yang diperkatakan,tetapi mereka memandang SIAPA yang memperkatakan sesuatu..

oleh itu dapat juga buku2 ini disampaikan kepada mereka sebagai satu usaha penjelasan isu wahabi yang dimomok2kan...

Anonymous said...

biodata HAMKA
http://id.wikipedia.org/wiki/Hamka